Hemma I Nyköping igen!!!!

Hej alla gullgurkor!

Ursäkta jag inte kunnat skriva på ett tag! För alla er som inte trodde att jag överlevde efter fallskärmshoppet, eftersom jag inte skrivit sen dess,  så kan jag bara säga att det gjorde jag! Jag har nog aldrig kännt mig så levande. Jag börjar beratta där jag slutade. (Ursäkta om jag glömmer använda åäö, för man har liksom glömt bort dem när man skriver)

Det är fredagmorgon den 22/2, jag vaknar fem på morgonen skuttar upp och kollar vad det är för väder och JIPPI!!!! Det är klarblått och jag förstår att det innebär SKYDIVE IDAG!!!!!!  Vi går upp, äter fruckost och sen bär det av mot stället. Jag är coollugn och tycker det ska bli så himla kul! Lina ser det med skräckblandad förtjusning och är lite nervös. Hon tror det är hennes sista dag haha.....

Klockan nio bär det av och vi är fem st som ska hoppa. Ett litet plan och jag får gå in sist vilket jag snabbt förstår innebär att jag ska hoppa först! Så himla häftigt! Innan har vi gått igenom lite snabbt hur jag ska ha kroppen när vi hoppar och så filmar de hela tiden så jag har det på film. (som numera är min favoritfilm haha)
 Det var så himla häftigt att se utsikten hela tiden och det var så vackert!
När vi väl är uppe på 4300 m höjd är det då dax och jag får sitta ut med halva kroppen i luften ett bra tag innan vi hoppar ut. Jag är fortfarande helt lugn men medan jag sitter där uppe i luften börjar jag bli lite rädd att min kille som jag hoppar med inte ska säga till när han slänger ut mig. Men rätt som det är hoppar vi och jag säger bara jösses!!!! Vilken känsla! Högt upp ovan molnen faller vi fritt i 60 sek och det går i ca 180 km/h. Man kan inte beskriva känslan mer än UNDERBART!!! Jag vill le och skratta men hela hjärnan blir helt urblåst som den där grejen hos tandläkarn ni vet. Som suger i munnen.....

Efter 60 s så faller vi ut fallskärmen och jag får styra länge, svänga massa så vi snurrar mm. Jag kan säga att jag gör gärna om det många ggr. Det var fantastiskt!
Lina trodde hon skulle dö och hon var inte sig själv på en timme efteråt :) Men vi gick och fira på Mc Donalds och på kvällen blev det fest!!!

Sen hade vi kanonväder sista dagarna I Cairns och vi tillbringade dagarna vid lagunen. Vi hade 40 grader i skuggan så det var hett kan man säga. Jättehärligt. Sista kvällen hade vi och de svenska tjejerna Linda & Malin beachparty, och hade BBQ vid lagunen. Mysigt!!!

På måndagen checkade vi ut, sen gick jag till skivaffären och skulle köpa skivor med lite australiensiska låtar jag fastnat för. Så där stod jag och nynnade och sjöng på en efter en för expediten, för jag visste ju inte vad de hette. Och vet ni va?! Hon kände igen alla jag ville ha! Tur va! Sen bar det av till Singapore och jag börja bli förkyld.

När vi kom dit tog vi taxi till hotellet vi bokat och det kändes så lyxigt!  Det var ett fint ställe och Singapore var fint. Varmt där med. Tog några turer med Sightseeingbussar, var til botaniska trägården mm. Sen var jag väldigt hängig så jag orkade inte så mycket.

På torsdagmiddag kom vi till Arlanda efter ca 21 h, två timmar sena, Linas ryggsäck borta och Dyngförkylda!
Där stod de, mamma & Pappa, Maritha & John och väntade och det var så kul att se dem. Mina supergulliga föräldrar ville så gärna att jag skulle följa med hem till Dalarna så de fick pyssla om mig lite och de tackar man ju inte nej till, så det gjorde jag. Har varit där hela helgen, träffat hela familjen, haft myspys! Har bara varit så himla hängig, väldigt förkyld och jättetrött med tidsomställningen...., men det var ändå kul!
Kom hem nu ikväll. Känns konstigt men bra!
Var förbi Örebro först med min lillasyster Jenny och lämna henne där och det var kul att se stan. Många minnen kom upp sen man bodde där. Sen åkte vi förbi Katrineholm  och de där vägarna man åkt några ggr. Kändes konstigt........., men det var sig likt.

Tack snälla alla ni som skrivit till mig när jag varit borta och gjort att man  har gått från datarummet med ett stort leende!
Tack Carro och Andreas för all hjälp här hemma!
Tack världens bästa mamma& pappa för all hjälp och allt mys jag fått , all god SVENSK mat mm i helgen och att ni skjutsade hem mig! Ni är Bäst!

Nu måste jag kolla tvsporten........


Kommentarer
Postat av: Annica

Hej!
Skönt att få höra slutet på historien. Började undra vart ni tagit vägen.( men hörde ryktas om att ni var hemma igen).
Nu är det ju bara att komma in i vardagen
och spara till nya äventyr.
Sköt om dig!
Kram

2008-03-03 @ 09:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback